პროექტის მთავარი
იდეა: მონღოლთა ბატონობის დასასრული,გიორგი ბრწყინვალე მეფობა და ქვეყანაში
გატარებული რეფორმები, საერთაშორისო ავტორიტეტი.
პროექტის აქტუალობა: მე-14 საუკუნის დამდეგის საქართველოს პოლიტიკურ -ეკონომიკური მდგომარეობის ღრმად შესწავლა.
პროექტის მიზანი: მოსწავლეები ეცნობიან გიორგი ბრწყინვალეს პიროვნებას
და მის მიერ გატარებულ
ღონისძიებებს , რის შედეგაგაც საქართველომ დაიბრუნა ძველი დიდება და ავტორიტეტი
ღონისძიებებს , რის შედეგაგაც საქართველომ დაიბრუნა ძველი დიდება და ავტორიტეტი
მონაწილეთა ასაკი:
მე-9 კლასი
ვადები/ხანგრძლივობა:
ერთი თვე.
მოსალოდნელი შედეგები
/პროდუქტები ,რაც შეიძლება შეიქმნას: მოსწავლეებმა მოიძიეს
საჭირო ისტორიული წყაროები , მასალა და ფოტოები. ისინი სწორად აკავშირებენ ფაქტებსა
და მოვლენებს შესაბამის ისტორიულ ეპოქასთან.
განსაზღვრავენ მოვლენებს შორის მიზეზშედეგობრივ
კავშირს.მოსწავლე სწორად აანალიზებს საშინაო
და საგარეო ფაქტორების გავლენას ქართული სახელმწიფოს განვითარებაზე.
პროექტისათვის საჭირო
ძირითადი რესურსები:სახელმძღვანელო, რუკა,დამხმარე ლიტერატურა,
კომპიუტერი
პირველი ჯგუფი საუბრობს დავით ულუს გარდაცვალების შემდეგ არსებულ სიტუაციაზე მრავალმეფიანობის შესახებ და
გიორგის გამეფებაზე. გაანალიზებენ მე-14
საუკუნის დასაწყისში არსებულ ვითარებას როგორც
საქართველოში , ისე მონღოლთა სასახელმწიფოში .
მეორე ჯგუფი
განიხილავს იმ რეფორმებს, რომელიც გაატარა გიორგი
ბრწყინვალემ და აანალიზებენ მათ მნიშვნელობას ქვეყნისათვის.
მესამე ჯგუფი განიხილავს საქართველოს საერთაშორისო ავტორიტეტს
ევროპასა და აზიაში. აჩვენებენ იმ ქართულ სავანეებს
რომერთა აღდგენასა და დაარსებაში დიდი როლი მიუძღვოდა გიორგი ბრწყინვალეს.
მეოთხე ჯგუფი საუბრობს იმ სამართლებრივ ძეგლებზე, რომელიც მიღებული
იქნა ქვეყნის საკეთილდღეოდ. გვაცნობენ ზოგიერთ
მუხლს და საუბრობენ მათ მნიშვნელობაზე.
მეხუთე ჯგუფი ახასიათებს გიორგის პიროვნებასა და რუკის
საშუალებით წარმოადგენს ხელმეორედ გაერთიანებულ
საქართველოს საზღვრებსა და მასში შემავალ
სამთავროებს.
საგნებთან /საგნობრივ
ჯგუფებთან / ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
გეოგრაფია, ხელოვნება.
ისტ. IX.1.
მოსწავლეს შეუძლია დაახაწავლესსიეთოს საქართველოს ისტორიული მხარეები და გაანალიზოს ამ მხარეების
საზღვრების ისტორიული პროცესებით განპირობებული
ცვალებადობა.
ისტ. IX. 2. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს
ისტორიული ეპოქის ეკონომიკური ურთიერთობების
განვითარება.
ისტ. IX.5. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საგარეო და საშინაო
ფაქტორების გავლენა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე.
ისტ.IX.6. მოსწავლეს შეუძლია
მსჯელობა საქართველოში არსებულ რელიგიებსა და ქართველი მეფეების ტოლერანტობაზე
პროექტის ხელმძღვანელი (მასწავლებელი ): ციცინო ბიძინაშვილი
ხელმძღვანელის ელ.
ფოსტა: @ gmail.com
cbidzinashvili 31
პროექტის ვებ-გვერდი/ბლოგი: http://cbidzinashvili.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment